Huvudvärk och skitväder

Datum: 2010-03-02 | Tid: 18:03:40

Nu är jag tamefan less.
Less på detta satans väder, (ursäkta språket) all denna snö, blåsten, kylan, ALLTIHOP!
Jag vill bara spy på all snö, bara spy på hela Luleå, Norrland och Sverige. Jag är så sjukt less på allt!
Less på vädret, hur tråkiga alla svenskar är, less på att jag bara går och väntar på att mitt liv ska börja.
Fan alltså!
Eller vänta nu... Jag är inte arg. Jag är snarare rädd. Ja, jag är ärligt talat livrädd.
Livrädd att jag ska bli kvar i den här staden, i det här landet för resten av mitt liv.
Den tanken skrämmer mig mer än vad ni någonsin kan ana!
Att jag kommer bli en sån där svenne med volvo, villa och jycke, att jag kommer skaffa mig ett 9-5 jobb som jag vantrivs med, att jag kommer falla in i samma rutiner, ett mönster som jag följer till punkt och pricka dag ut och dag in.
Det är nog en utav mina värsta mardrömmar. Och visst, ni kanske tycker att det är patetiskt att jag tänker såhär, jag är ju ''bara ett barn''. Men nej, det är fanimej inte patetiskt. Nog kan en trettonåring ha drömmar och en framtid att vilja leva, även ifall det kanske låter konstigt.
...
När jag blir äldre vill jag leva fritt, kunna andas! Ta dagen som den kommer, vara spontan, må bra och leva mitt liv som jag själv vill. Se världen, leva och lära. Lära av mina misstag och lära känna mig själv.
Var bara tvungen att skriva av mig, nu känns det bättre.
snön verkar sakta men säkert kväva mig här...

Kommentarer
Postat av: Maria

Så länge du har drömmar så finns det inget som hindrar dig att uppfylla de!

2010-03-03 | 16:37:55
URL: http://headoverheals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0