Jag vet att jag är smal!

Datum: 2009-10-10 | Tid: 21:30:44

Jag har många gånger förut tagit upp detta med min vikt, men trots det verkar det inte som att folk har hajat riktigt. Så nu skriver jag detta en gång för alla, och sedan ber jag er att åtminstånde tänka er för innan ni påpekar min kropp igen.
Jag är så fruktansvärt trött på att höra kommentarerna. Jag trodde att ni hade fattat.
Att jag inte ville att ni skulle snacka om det. Om min vikt.
Ni ser det säkert inte som någon stor grej, utan som att prata om vädret eller något annat obetydelsefullt. Men så är det inte för mig, det måste ni förstå. Jag gillar det inte. Dom där små grejerna.
På basketen till exempel, nej du kan ju inte spela under korgen. Det skulle ju bara se roligt ut eftersom du är så spinkig.
Vad fan är det för jävla sätt? Det är ju för fan ren förnedring och diskriminering!
Att få höra jävlar vad lite du väger när någon lyfter mig, shit vilka smala armar du har om någon rör i mig.
Fattar ni inte hur sjukt jobbigt det är? Jag får leva med sådana kommentarer i stort sett varje dag och ni märker inte ens att ni yttrar er! Nu pratar jag som sagt ur min synvinkel, detta är ju inte hur alla upplever det hela tiden. Och jag kanske förstorar det något - men jag vill att ni ska förstå. Förstå hur jobbigt det faktiskt kan vara!
Snälla, kan vi inte bara acceptera att alla har sina brister, men vi är ju trots allt bara människor.
Och JAG tänker inte ändra på mig för någon annans skull, hoppas att ingen annan gör det heller.
Om ni stör er på mitt utséende, fine. Mitt utséende är inte era buisness så!
Och att kommentera mig och min kropp är bara onödigt, det är ju inte så att jag direkt missat att jag är smal, har långa ben och tandställning!? Jag ser ju tamefan mig själv i spegeln varje dag.
Men jag tänker inte ändra på mig. Jag är stolt över mig själv och min kropp, jag har inte behovet av att vara propotionerlig.
Herregud, det myllrar ju redan av tjejer med gigantisk byst, smal midja, slimmade kläder och urringade tröjor som man inte ens ska prata om. Great, då behöver ni ju inte mig också.

Känner ni av dagens press i samhället att passa in i en viss prototyp?
Ha rätt kropp, utséende, kläder, kompisar?

Kommentarer
Postat av: Cassie

jo det är bra :) lite små trött bara, kom precis hem :P kram

2009-10-10 | 21:33:03
URL: http://lifeofsweetme.blogg.se/
Postat av: Henrik Olsson

Felet är lite att folk gärna inte kommenterar folks övervikt lika lätt som andra människors undervikt. Kanske för att det anses "finare" att vara underviktig eller smal - men för en person som är medveten om sin undervikt samtidigt som denne försöker göra något åt den... ja, då är inte alla "komplimanger" och kommentarer lika roliga.. :/

2009-10-10 | 22:15:19
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: felicia

Jag kan faktist känna igen mig. Och tycker att du har helt rätt ! Att folk ens ids påpeka sådana saker, jag tycker att man borde sköta sitt eget, istället för att gå omkring och kommentera andras utseende !

2009-10-10 | 22:48:47
URL: http://flindhs.blogg.se/
Postat av: Sign

håller helt med dig! är själv underviktig och hatar när folk kommenterar min kropp.

2009-10-10 | 23:09:58
URL: http://signeoskarsson.blogspot.com
Postat av: moath

Du skriver så bra. Och som vanligt håller jag med dig! Små kommentarer som inte är någonting från den som säger det kan gräva sig djupt in i hjärta och bli väldigt stort för den får kommentaren.

2009-10-10 | 23:13:18
URL: http://jagharenrosacykel.blogg.se/
Postat av: Malin

nej, ärligt talat så känner jag ingen press. Jag känner precis som du att man ska bara kunna vara sig själv. Hellre att det finns 1000 olika sorters tjejer, varför ska alla se lika dana ut och bete sig på lika (ta mig rätt nu)''fjortisaktigt'' sätt. Jag tycker att man bara borde kunna acceptera alla för hur dem är och hur dem ser ut.

2009-10-11 | 00:22:36
URL: http://malinholmbergs.blogg.se/
Postat av: stina

Håller med dig som fan, det är alltid folk som inte fattar är dom ska hålla käften! Ursäkta mitt fula ordförråd.. ;)

2009-10-11 | 10:12:22
URL: http://stajnet.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad elakt av dom som har sagt så! Herregud, vissa är smalare och tunnare än andra av helt normala orsaker och vissa är lite rundare av helt normala orsaker. Jag tror att dom säger så för att dom är ganska osäkra i sig själva. Ta inte åt dig!

2009-10-11 | 11:26:40
URL: http://emmasweet.devote.se
Postat av: emma nord - foto & vardag

jag vet exakt hur det är. hur jobbigt det är att höra "va smal du är" och "du kommer gå av vilken dag som helst". Hör de dagligen.



vissa är byggda för att vara smala, har den kroppen. Kan smälla i sig hur mycket som helst och vara smal. vissa är byggda lite grövre. Det kan vi inte göra någonting åt, det är våra kroppar och dom gör som dom vill.



åh så irriterande det är, kan inte folk acceptera kropparna som de är? Stå på dig! :)

2009-10-11 | 17:33:52
URL: http://emmanord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0