Dag 6, Koh Tao & Nang Yuan

Datum: 2017-01-21 | Tid: 17:25:11

Vid fyrasnåret inatt vaknade jag i skräck då det lät som att hela världen exploderade utanför fönstret. Lugnade mig något när jag insåg att det "bara" var ett thailändskt åskoväder, och kröp tätt intill min snarkande pojkvän (bevis på att han skulle kunna sova igenom en jordbävning). Precis som på Koh Samui så gjorde åskan sitt, vi vaknade till sol och härligt väder! Därför beslöt vi oss för att åka ut till Nang Yuan, en helt fantastisk ö. 

Efter några timmar där åkte vi tillbaka till Tao där vi hyrde moppe och gjorde det vi gör bäst, åkte vilse. Vettesjutton vart vi hamnade när vi var på jakt efter en paradisstrand men backigt var det, vägarna är mer eller mindre förstörda efter alla översvämningar. Jag fick till min stora förtjusning hoppa av och knata uppför flera uppförsbackar då moppen inte orkade oss båda... Pricken över iet var när himlen öppnade sig och vi inte hade något annat val än att fortsätta köra. Nåväl, desto godare smakade ölen vi fick oss sen. Vi tänkte ta en oljemassage ikväll men (till vår lycka!) har vi båda bränt sönder vår axlar och armar så det lockade inget vidare. Blev en god middag och flera timmes häng med kortspel på terassen istället. Funkade lika bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0