Dag 14, Koh Lanta

Datum: 2017-01-29 | Tid: 15:22:01

"Man har det bra när ens största problem är syrsor som lever om när man ska sova" var Tobbes kloka ord igår. Så jävla sant, när det är det enda man kan klaga över är livet enkelt. Vi tar dagarna som dom kommer här och hittar på roliga saker varje dag, åker vi inte på utflykter så hyr vi moppe, tar massage, äter gott och turistar oss. 

Kan räkna tillfällena på en hand som vi faktiskt legat på stranden och solat, det finns så himla mycket att upptäcka i detta fantastiska land. Idag åkte vi på safari här på Lanta, vandrade i regnskogen och besökte både grottor och vattenfall. Vi red även elefant, något jag hade väldigt mixade känslor för. Det är mäktiga, fantastiska djur men det gör ont i hjärtat att de är en turistattraktion som måste vandra runt, runt i en park hela sitt liv. Det var faktiskt jättejobbigt och jag lovade mig själv där och då att aldrig mer göra om det. Människorna styrde dom mest med sina arga röster men dom bar även på spjutliknande spett och jag vågade knappt tänka på när de blev tvungna att använda dom. Det var iallafall en engångsupplevelse som i det stora hela var positiv, och som avslutades på bästa sätt när vi fick mata vår vän med färsk ananas. 

Det går så segt att ladda upp bilder här så det får räcka för nu, magarna kurrar så nu blir det middag vid stranden. 1 vecka kvar idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0