sista dygnet

Datum: 2017-02-20 | Tid: 10:37:03

Sista dygnet i Luleå spenderades på absolut bästa sätt, i stugan med familjen. Bastu, god mat, promenad på isen och ett överraskande besök av en renflock fick förgylla mina sista timmar innan jag satte mig på tåget mot Riksgränsen där jag nu befinner mig. Det var en vemodig känsla över mig hela helgen och i huvudet räknade jag ner timmarna tills jag skulle sätta mig på tåget. Det är konstigt det där, hur det kan bli en så emotionell krock i kroppen när man å ena sidan är jättetaggad på att åka iväg och göra någonting nytt, men å andra sidan slits ifrån allt man älskar där hemma. Jag har lärt det om mig själv de senaste åren, hur mycket jag älskar Luleå och hur jag känner att jag hör hemma där. Men nu fick jag sparka mig i arslet och sätta mig på det där tåget för jag VET ju att det kommer bli kul, och att hemma finns kvar. Hursomhelst, här kommer lite bilder från mina sista timmar i Luleå.
Igår kom jag fram till gränsen klockan fem och Elin mötte mig på tågstationen. Vi packade upp våra väskor, handlade hem en massa mat att fylla kyl och frys med, lagade carbonara till middag och sedan hängde vi med resten av de vi delar stuga med framför tvn där det visades en skidfilm. Kraschade i säng efter att ha surrat lite med Tobbe i telefon och vaknade pigg för någon timme sedan. Nu ska jag ut och se vad denna dag har att bjuda på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0