morgontankar

Datum: 2017-02-13 | Tid: 08:50:00

Morgonstund har guld i mund, slog upp ögonen strax innan sex imorse. Så skönt att vakna pigg av sig själv vid den tiden, å andra sidan inte särskilt underligt med tanke på att jag slocknade i Tobbes famn på soffan klockan åtta igårkväll. Det var dock såå skönt och välbehövligt efter ynka fyra timmars sömn natten innan. Vi steg upp och åt frukost tillsammans innan han åkte till jobbet, och nu ligger jag i soffan med datorn, en kaffe och en massa tända ljus. Har en klump i magen som vägrar att försvinna, den växer sig snarare bara större och större. Har försökt att förtränga och inte släppa på alla känslor, men nu börjar det bli så påtagligt att det inte riktigt går längre. Det är alltså flytten jag syftar på, på söndag åker jag upp till Riksgränsen för att bosätta mig där hela våren.
 
Det ska tvättas och packas och jag känner hur jag varken vill eller orkar ta tag i någonting just nu. Jag får fysiskt ont i kroppen av tanken att jag ska lämna mannen som jag älskar av hela mitt hjärta i flera månader. Vi har varit oskiljaktiga sedan vi träffades och nu ska jag inte få sova bredvid honom på vad som känns som en evighet. Inte få se hans leende och skratta till hans skämt varje dag, inte få den där morgonpussen när han smyger iväg på jobbet på morgonen, inte få laga middag tillsammans med honom varje kväll. Det krossar mitt hjärta, det tillsammans med att inte få träffa vänner och familj såklart. Njuter av varje kram lite extra, försöker göra det mesta av varenda sekund kvar i den här stan. Jag vet att jag har världens äventyr framför mig och att det "bara" handlar om tre månader, men det känns jobbigt och det måste det få göra. Det är tur att jag har Elin och att vi gör detta tillsammans, vi får stötta varandra och jag vet att vi kommer ha det så jäkla kul som roomates. Jag ska försöka släppa dom tyngande känslorna och bara känna pepp nu. Luleå finns ju kvar när jag kommer tillbaka ♥
Det hjälper lite att drömma sig tillbaka till Thailand där tiden stod stilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0