sammanfattning 2013

Datum: 2014-01-09 | Tid: 23:18:54

Beskriv året med tre ord.
Skratt, vänner, äventyr.
 
Årets största händelser.
Italien, Bruce Springsteen, bli singel.
 
Något jag blivit bättre på.
Följa min egen vilja, respektera mig själv. Köra bil haha.
 
Något jag gjorde som jag aldrig gjort förut.
Slutat i basket, druckit öl, kysst en främling. 
 
Något som var extra bra.
Första sommarlovskvällen på Gültsa.
 
Största misstaget jag begått.
De gånger jag inte varit ärlig mot mig själv antar jag. Och att jag låtit vänskaper glida iväg.
 
Mina största framgångar 2013.
Fick mitt första jobb och gick ut ettan med toppbetyg!
 
Något jag önskar att jag hade gjort mer.
Fotograferat!! Herregud har varit helt värdelös på att ta med kameran och dokumentera vardagliga händelser. Bloggade ju dessutom inte på ett halvår så har världens glapp under 2013 :(
 
Något jag önskar att jag hade gjort mindre.
Suttit vid mobilen förmodligen. Hopplös mobilnörd.
 
Bästa boken jag läst.
Den frusna trädgården, En man som heter Ove, Hundraåringen som hoppade ut genom fönstret och försvann.
 
Största musikaliska upptäckten.
Bruce Springsteen.
 
Jag lyssnade på.
Bruce, Mumford & Sons, Movits! och en hel drös blandat.
 
Jag skrattade åt.
Eh, mina knäppa kompisar. Måste jag ens säga mer?
 
Jag grät till.
Jag är inte så mycket för att gråta.
 
En person jag spenderade mycket tid med.
Jennifer och Kajsa är som en person så jag får säga båda hehe.
 
Bästa maten jag åt.
Alltså pizzorna i Italien. Inte att leka med. <3<3
 
En sommardag som ägde.
När jag och en bunt människor jag tycker himla mycket om åkte båt ut till Kajsas stuga och bara mådde där ett dygn.
 
En vinterdag jag minns extra starkt.
När jag var med familjen i fjällen en helg i mars/april hos mormor och morfar. Skoter, fiske, sol och frisk luft. Mitt smultronställe (fast ja, med snö) ♥
 
Några nya människor jag lärde känna (bättre).
Emil, Zandra, Emmy, Jenny, Elin, Johannes, Felix, Oscar, Indra.. Ah sorry kommer inte på fler nu.
 
Den bästa resan.
Italien såklart!
 
Bästa köpet.
Måste nog vara mitt Canon EF 70-200 F/4 L USM
 
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2013?
Wake me up, Thrift Shop, Badlands, Wannabe, (Du är så) Yeah yeah wow wow.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare skulle jag tro? Känns som att jag är glad för jämnan, livet rullar på så fint. Peppar peppar!
 
Och så slutligen; mina planer inför 2014.
Jobba, träna, skidresor, ta körkort, tågluffa, festivala, lära mig åka vattenskidor, bli brun, äventyra, fotografera och dokumentera. Bli myndig och kanske liite mer vuxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0