photoshoplektion

Datum: 2013-09-18 | Tid: 13:30:00

Jennifer in action.
Canon EOS 7D + Canon EF 35mm f/1,4

Haha Jennifer får pryda bloggen rätt mycket just nu insåg jag nu. Jag sitter på en medialektion för tillfället och går igenom Bridge och Photoshop. Tyvärr är det rätt drygt, känner inte direkt att jag får ut någonting av det vi går igenom. Speciellt inte några av photoshop-funktionerna, det sättet fotoläraren tycker att vi ska redigera på passar inte min bildstil särskilt bra. Här får inte överexponeras eller läggas på för mycket kontrast. Dessutom tar det bokstavligen en kvart bara att gå igenom hur man ökar intensiteten i Camera Raw. Ja, ni fattar. Ska vara rättvis och säga att vi ofta får fria tyglar på fotolektionerna och min lärare är toppen, men jag gillar ändå inte de gånger man blir upplärd att "såhär är rätt, såhär ska ni göra". Då kan man aldrig utvecklas och hitta sin egen bildstil. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0