Ser dina naturbilder alltid likadana ut?

Datum: 2010-10-19 | Tid: 14:54:52

Har du problemet som många fotografer säkert har då och då, att alla naturbilder verkar se likadana ut? En blomma här, en kvist där, men inget som är orginellt eller annorlunda?
Det problemet har jag ibland, trots att jag alltid försöker tänka kreativt när jag är ute på fotorundor så känns det ändå ibland som att ''den här bilden har jag redan tagit''.
Jag ska nu ge er ett litet knep som jag själv brukar ta till när jag känner att jag hamnar i samma spår flera gånger... Jag undviker att titta i sökaren när jag tar bilden!
Jajjemän, jag riktar istället bara kameran mot motivet och trycker av. Bilden kommer troligtvis inte alls bli som du förväntat dig!
Och visst, många bilder kommer säkert bli misslyckade och med fokus på fel ställe, men så länge du inte fotar analogt finns det ju en radera-knapp! Och rätt vad det är får du den där bilden som blir annorlunda, intressant och ur en cool vinkel!
Så grabba kameran, gå ut och experimentera!
Två stycken exempelbilder som jag fotat med hjälp av ''knepet''.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Det "knepet" ska jag testa!



Svar: Läget idag är helt okej!

Hur mår du idag? :)

2010-10-19 | 15:36:09
URL: http://kattvingar.blogg.se/
Postat av: Josefin:)

Vad heter din systemkamera?

Och vars har du köpt den?:)

2010-10-19 | 17:40:52
URL: http://callorless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0