Här kommer svaren från frågestunden!

Datum: 2009-09-08 | Tid: 15:35:11



anser du att du är bortskämd? nu när du har fått din kamera och allt annat.
- Nej det gör jag inte. Att jag fick en systemkamera är jag fortfarande helt chockad över, eftersom jag vet hur fruktansvärt dyra dom är! Men jag önskade mig ingenting annat förutom min systemkamera, och har gjort lite dealer med mina föräldrar så jag känner att jag förtjänade min kamera. Så nej, jag anser inte att jag är bortskämd även om jag är lyckligt lottad! :)

Vad tycker du är bäst med din kamera?
- Hmm. Att den är lätthanterlig, liten och nätt, den perfekta nybörjarkameran helt enkelt. Sedan att den tar otroliga bilder på alla olika motiv och avstånd är ju super!

Rymmer din kamera många bilder?
- Ja, hyfast många! Jag blev glatt överraskad när jag upptäckte att jag kunde fylla kameraminnet med hela 1600 bilder!
Så får man ju komma ihåg att dom här bilderna ändå är större och tar större plats, så det var kul att det ryms mycket.

Hur många objektiv har du till din kamera och funkar dom bra?
- Ja, eftersom jag bara ägt kameran i dryga veckan har jag inte hunnit inhandla några objektiv än, men jag har ju det som man fick med kameran. Det fungerar bra tycker jag, men eftersom mina erfarenheter inte är så stora kan jag inte säga något på rak arm. Jag måste få pröva och testa med många objektiv!

Varför heter den roger? :p
- Haha, ja det kan man fråga sig. (För er som missat det så har jag döpt min kamera till Roger) Vet inte riktigt, tyckte det var ett lite charmigt och gulligt namn, och jag måste ju kalla den någonting!

vilken kamera fotade du med innan din 1000D?
- Jag är ju lite av en Canon-tjej så det finns i stort sett bara canonkameror i mitt förflutna ;)
Familjens kamera som jag tidigare använde mycket heter Canon Digital IXUS 850IS tror jag.. Väldigt bra digitalkamera, men jag ville ju som sagt ha något lite extra!

långa eller korta naglar? biter du på dina naglar?
- Långa är snyggare, korta mer praktiska. Själv gillar jag lite längre naglar, men absolut inte FÖR långa!
Tyvärr går mina naglar ofta av, dels för att jag är rätt dålig på att sköta dom, dels för att jag spelar basket och då bryter jag naglar hela tiden! På din andra fråga svarar jag nej, jag biter inte på naglarna, har aldrig gjort det och har inte några planer på att börja heller!

Hur ofta duschar du?
- Om jag tränar mycket så blir det oftare, men annars brukar jag duscha varannan dag!

Vilka skor är dina favoriter?
- Jag är helkär i mina converses!

Har du någon skinnjacka och vart köpte du isåfall den?
Jag är nämligen på jakt efter en skinnjacka, vilka butiker rekommenderar du? :)

- Ja, jag har en skinnjacka som jag använder rätt mycket! Den är köpt på H&M och kostade ca femhundringen.
På din andra fråga är det lite svårare att svara... Det beror på vilken färg och vilket pris du är sugen på!
H&M brukar ha väldigt fina fusk-skinnjackor till bra priser, annars kan du bland annat kika på VILA där dom har äkta-skinnjackor till salu för 800;- Hoppas du hittar någonting :)

Nåppar du ögonbrynen?
- Nej, jag brukar inte noppa ögonbrynen ofta alls! Men ibland känner jag att dom börjar växa för mycket som dom vill och då kör jag med pincetten tills jag är nöjd.

Favoritparfym?
- Använder mig egentligen inte av parfym, men jag fick en parfym i födelsedagspresent som jag använder lite då och då! Paris Hiltons någonting heter den... Om jag inte har parfym brukar jag bara använda roll-on, och ibland någon fräsh lotion med god doft!

Har du något favoritläppglans?
- Jag har ett ljust läppglans som ger fin glans, och så använder jag läppbalsam!


du får inte sluta blogga, visst kommer du fortsätta länge till?!
- Hihi, nejdå, du behöver inte oroa dig än på ett tag! Det är jättekul att blogga nu när jag har fått min systemkamera, min blogg blir så fyllt av liv då! Sen att min statistik har växt en del och att det ramlar in lite mer kommentarer än tidigare är också saker som peppar mig att blogga!

Favoritfilm?
- Det beror på vilket humör jag är på! Är jag sugen på en riktigt sorglig film brukar jag sätta på Pay it forward eller Den engelske patienten. Annars gillar jag komedier, och där finns ju en drös att välja mellan!

Vad gör du för att komma till ro på kvällarna?
- Tända ett par ljus, sätta på musik och läsa en bok!

Säg 10 'okända'bloggar som du tycker förtjänar att bli 'kända' bloggar :)
- Men gud vad svårt att säga tio stycken! Förutom mina vänners och min egen (hihi) så tycker jag att bland annat Anna borde få lite mer cred för sin blogg. Självklart finns det många mer bloggar där ute som är jättebra, men att räkna upp 10 stycken bara sådär var lite knepigt ;)

Vad fick dig att börja blogga?
- Från första början såg jag det mest som en kul grej och ett tidsfördriv, men allt eftersom tiden gått har läsarna ökat och jag tycker bara att det blir roligare och roligare!

Vad får dig att fortsätta blogga?
- Att få fina kommentarer, få skriva av sig och visa upp bilderna jag fotat!

Kommentarer
Postat av: ANNA PEDERSEN

Sv: Okej, ja det är ju olika från person till person. Jag gillar både TH och GD :D

2009-09-08 | 19:40:43
URL: http://naannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0