skolavslutningskläder

Datum: 2009-05-08 | Tid: 19:17:29

Jag tror inte att det har undgått NÅGON att våren och sommaren kryper allt närmare! Snön smälter, gräset blir grönt och vårblommorna har sedan länge blommat. Våren älskar jag, och sommaren älskar jag än mer.
Och i samband med sommar finns ämnet sommarlov, och däribland Skolavslutningen!
Skolavslutningen är ett dilemma för många - vad ska man ha på sig!?
Jag har bestämt mig att inte göra som förra året, skjuta upp det fram till sista veckan för att sedan finna att alla utbud i butikerna är slut. Nej, redan nu är jag och kikar på internet och i skyltfönstren för att slippa förra årets missöde! 
Tyvärr måste jag dock säga att utbudet redan nu är litet. Kanske (förhoppningsvis) ökar det med tiden, men samtidigt vill man ju vara ute i god tid och köpa så fort som möjligt så man slipper fundera mer om det.

Och så känner man ju lite press. Det snackas om kläderna till skolavslutningen oavbrutet i plugget, och ibland önskar jag till och med att jag är kille, just för att jag ska slippa allt detta. Alla ska ju överglänsa alla! Vilka färger ska man gå på? Vilka smycken, vilken sminkning? Klänning, kjol eller shorts? Tunika, t-shirt eller linne?
Jag kan ju inte påstå att jag inte tycker om det! 
Jag älskar ju kläder, shoppning och allt som hör till.
Bara jag hittar något snyggt att ha på mig vill säga... Och om man slipper stressen och pressen.

Ja, jag får väl spana vidare. I slutändan spelar det ju ingen roll vad andra tycker, så länge du själv är nöjd!
Eller hur?

Kommentarer
Postat av: bea

så sant så!

2009-05-09 | 12:16:13
URL: http://bbeba.ls
Postat av: Angelica

Sv: Jag tänkte på cider m alkohol i xD

2009-05-09 | 12:20:28
URL: http://aaaangelicas.blogg.se/
Postat av: Angelica

Sv: man behöver inte ge ut adress eller nåt sånt, plus att 100 besökare räcker för mig, och nej, jag bombar inte alla andras bloggar med meningslösa kommentarer, plus att min blogg är mer intressant än din?

2009-05-09 | 12:23:49
URL: http://aaaangelicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0