DM

Datum: 2009-03-31 | Tid: 20:30:48

är superglad!
Kom precis hem från träningen, 
(jättebra träning förövrigt)
Men strunt samma, för efter träningen meddelade tränarna vilka som är uttagna till DM som spelas i Arvidsjaur.
Höken f-96 ska skicka 12 tjejer till Arvidsjaur för att kriga mot andra lag och ta hem det efterlängtade förstapriset.
Nu är vi less på silver.

Nog hoppades man ju långt där inne att man skulle bli uttagen,
det skulle ju ge självförtroendet ett lyft.
Men ändå intalade jag mig att det inte är någon fara om jag inte blir uttagen,
jag menar, det är ju bara ett dm. 
Funkade det bra tror ni ? No way.
Men så plötsligt bland alla namn hörde jag Josefine.
Bara det kändes som en seger. Underbart.
_______________________________________________________________________________________________

Jag vet att jag inte är den person som kanske dribblar bollen bäst i laget,
tar alla returerna eller skjuter bäst.
Många kanske inte tycker att jag förtjänar min DM-plats.
Men det tycker jag. 
Jag vet vad jag går för, att jag hjälper till att göra spelare fria, bredda planen och läsa av spelet.
Det behövs såna personer på en basketplan också, tro det eller ej.
Tänk såhär:
Om svenska landslaget skulle ha 11 stycken Zlatan-spelare på planen...
Visst, nog skulle det kanske bli häftiga mål, men hur bra skulle t ex försvaret fungera?
Förstår ni vad jag menar?
Man behöver variera sina spelare, och jag är en variation :)
Godkväll.


Kommentarer
Postat av: adina

grattis! Då ses vi dära ;)

2009-04-01 | 19:05:24
Postat av: Angelica

Du är lugnt värd den platsen i DM-laget :P

2009-04-01 | 20:31:45
URL: http://aaaangelicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0