Hindersön Dag 1

Datum: 2009-07-24 | Tid: 17:23:41

När jag - klockan sju på morgonen - blev uppryckt ur sängen för att klä på mig och åka till hamnen var mitt humör inte det bästa. Dels för att regnet konstant föll från himlen, och för att jag blev tvingad att stiga upp så pass tidigt.
Upp tog jag mig i alla fall, och sedan bar det iväg till hamnen.
yrvakna i bilen.
Båten kom snabbt, och vi klev på utan större problem. Vi blev tillrättavisade att sitta högst upp i båten eftersom hundar inte fick vara där nere (med tanke på allergi)
Texas fick syn på en annan hund och skulle promt hälsa på den, hehe.
Här sitter vi, yrvakna, i de charmigaste frisyrer!
Efter en båtresa på ca två timmar som innehöll mycket stora vågor, kortspel och sovande för min del, anlände vi till den mysiga lilla stugan där jag och mina tre kompisar skulle bo!
inget märkvärdigt, men gud så mysigt det var! 
Vi bestämde oss för att cykla och kolla läget på ön, och vi fick låna ett par jättefräna cyklar! Tyvärr hade dom inget stänkskydd så vi skitade ner våra kläder rejält på den leriga vägen...
Ängar, skogar, sjöar och röda stugor med vita knutar var verkligen signamentet för Hindersön!
På kvällen lättade dom tjocka, tunga molnen och solen lyckades tränga sig igenom, och då gav vi oss ut på ännu en cykeltur!
Vi cyklade då ner till en brygga, och där var det så vackert att jag fick värsta ångesten över att jag är så amatörmässig att jag inte kunde fånga allt på bild.
Vi stannade där ett långt tag och badade fötterna, pratade och fotograferade. När vi kom hem till stugan vankades det mat och efterrätt! Mums...
Päron med smält After eight och grädde!
När dimman började lägga sig över ängarna och det blivit tyst i stugan, ja då var det nästan lite skrämmande att tassa ut på dass för att kissa, huvva.
Nu var dag ett här på Hindersön avklarad, och det var dags att krypa till kojs.
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: staina

vad mysigt ni verkade ha det!

önska jag var med ^^

2009-07-24 | 19:47:21
URL: http://staii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0