Redigering

Datum: 2009-12-13 | Tid: 13:48:56

Sorry att det blev så litet, men jag gjorde bara något hastigt.
Fick nämligen en kommentar där jag blev ombedd att visa någon form av redigering.
Så här har ni något enkelt!
Jag är som sagt ingen höjdare i Photoshop - inte alls - men jag lär mig.
Har inga speciella ''penslar'' eller effekter som man kan ladda ner, bara det som finns i programmet sedan tidigare.
Jag har inte heller särskilt stort tålamod så att sitta och testa mig fram i photoshop gör mig snarare otålig och på dåligt humör än att utvecklas, haha.
På bilden här ovan har jag gjort ''mjukt ljus'', fixat lite med intensitet och kontrast, ljusstyrka och skärpa samt lagt på ett visst fotolager och beskärt.
Bilden var ju innan redigering ganska grå och trist så jag ville framhäva lite blåa, kalla färger och det tycker jag att jag lyckats rätt bra med :)
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: felicia

det var väldigt fint !

2009-12-13 | 14:10:02
URL: http://felleisthashiet.blogg.se/
Postat av: Anonym

nice! Men måste bara säga att den där grejen ser ut som en snopp! haha

2009-12-13 | 15:57:49
Postat av: FINA - EN FOTOBLOGG

Jag har personligen svårt för väldigt blåa bilder så jag gillar faktiskt förebilden mest :) men kanske lite lite mer skärpa på droppen :) Kram!

2009-12-19 | 00:00:07
URL: http://fina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0