Pimpelfiske

Datum: 2009-04-16 | Tid: 10:42:13

Ute i skärgården där jag har min stuga har vi som tradition att varje påskafton samlas på isen för att ha det årliga Pimpelfisket!
Det gäller att under en timme dra upp så mycket fisk man bara kan,
och ju fler fiskar man får upp, desto finare priser vinner man.
Den som drar upp mest fiskar får hålla i tävlingen året därpå, vilket gör att ingen vill vinna, haha :)
Det brukar faktiskt vara riktigt fina priser, och i år vann jag
(efter att ha dragit upp 1 fisk) ett litet dusch-kit.
Jättegulligt, med en skrubbsvamp, fräscht doftande tvål och någon form av bastuolja, 
som man ska hälla på kaminen när man bastar. Det lät lite spännande faktiskt, något att prova kanske?
Alltihop kommer från Haparanda, 
men det står tyvärr inte butiksnamnet på produkterna... Jag får ta och kolla upp det!

här fiskar vi! Johanna (till vänster) och Vendela (i mitten) 
var utklädda till påskkärringar och sprang omkring till alla tävlande för att hälsa glad påsk.

och här har vi prisutdelning!
Farbror och pappa ska alltid förstöra bilderna -__-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0