ära vare gud i höjden, detta har jag gjort på slöjden...

Datum: 2009-04-23 | Tid: 15:55:26

... ja, så brukar det stå på många julklappsrim. I alla fall i våran familj, när vissa av oss (jag) är för lata och fantasilösa för att kunna komma på bra rim. Haha.
Okej, tillbaka till ämnet slöjd.
Som ni säkert vet (eftersom jag tjatar om det heeeela tiden) är det snart dags för familjen att åka till Norge för att hämta hem vår nya familjemedlem - bretonhunden Texas.
Det mesta av hundsakerna är redan inshoppade, och vi förbereder oss så smått för den lilla valpen.
Även jag gör det, och det är här slöjden kommer in i bilden.
Jag ska försöka göra några agilliy-hinder (alltså hundhinder) till Texas. 
Tanken är att han ska hoppa över en bom liksom.
Självklart kommer han inte kunna göra det så fort vi fått hem honom, 
men förhoppningsvis får han användning för dom under sommaren/hösten!
För tillfället ser det mest ut såhär:

eftersom jag började med det idag, haha...
Krysset ska föreställa ''grunden''
Sedan kommer jag bygga på en stolpe med tre stycken små pinnar i olika höjd, 
där vi senare ska kunna sätta bommen, och höja den allt efter som.
Okej, det är väldigt svårt att förklara, men ni kommer förstå med tiden eftersom jag kommer ta bilder på mitt mästerverk!
Håll tummarna för att det ska bli bra, 
för även om ingen annan har det så har jag en känsla av att det kommer bli grymt.
Kram!


Kommentarer
Postat av: Anonym

det kommer nog bli jättebra!

jag förstod inte riktigt, hihi, men det blir spännande att se hur det blir!

2009-04-23 | 17:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0