resumé 2016

Datum: 2017-01-02 | Tid: 12:42:24

Vilka var årets största händelser?
Flytta ihop med Tobbe, sett både the 1975 och Bruce Springsteen igen. Skaffat katt, roadtrippat i Spanien, tatuerat mig och börjat rida igen.
Valencia, Spanien
Det här charmtrollet har gjort entré i vår lilla familj ♥
 
Har du gjort någonting under 2016 som du aldrig gjort förut?
Alltså det är ju lite tråkigt men har ju fått gå på bolaget för första gången haha, är ju ändå värt att nämnas. Och så firade jag min födelsedag utomlands, första gången utan släkt och familj. Fick även matförgiftning på samma resa, en härlig upplevelse. 
 
Vilka länder har du besökt?
Skidresa i Finland, roadtrip i Spanien och Kroatien med Sara. Inte så många resor som jag hade velat tyvärr, nackdelen med att bli vuxen och ha fast jobb.
 
 
Vad har varit din största framgång under 2016?
Alltså detta är så svårt. Vet inte hur mycket jag har utvecklats 2016 egentligen, ärligt talat känns det som att jag krympit lite. Svårt att förklara men jag har blivit lite mer introvert tror jag, uppskattar mer att vara själv och kan tycka det är jobbigt med sociala sammanhang. Flyr liksom hellre ut till stugan med hunden än att supa mig full och gå på krogen. Kanske kallas det att mogna och bli vuxen haha? Nä men har väl haft en självförtroendedipp även om jag tror att omvärlden inte riktigt märkt det. Hoppas att det blir ändring på det 2017! Men en karriärsframgång är väl att jag fått två jobb jag verkligen velat ha, Telia och Ica Maxi.
Den här tjejen får mig iallafall alltid att må bra
 
Är det någonting som har gjort dig riktigt glad?
Tobbe. Varje dag ♥
Världens finaste kille. Så glad att jag har honom.
 
Och ledsen?
Har grinat så mycket till Grey's Anatomy haha. 
 
Vad önskar du att du har gjort mer?
Rest, läst böcker och lärt känna människor.
Ändå umgåtts mycket med fina pinglor detta år.
 
Vad önskar du att du hade gjort mindre?
Såg att jag svarade likande på denna fråga redan 2013, herregud men alltså att sitta med mobiltelefonen. Får lite panik över hur mycket tid av livet som slösas framför den.
 
En sommardag som ägde.
Den första riktigt varma helgen i slutet av maj när jag, Annastina och Tobbe drog ut till stugan med två random killar vi träffat på krogen tidigare samma natt. Vi kom ut dit typ 4 på morgonen, badade bubbelpool och åkte vattenskidor. Bästa efterfesten på hela sommaren.
 
En vinterdag jag minns extra starkt.
När jag och Tobbe bilade upp till mormor och morfar i fjällen. Det var 42 minus ute men vi hade bestämt oss, vi skulle upp dit och köra skoter. Har aldrig upplevt sådan kyla förut, sådär så det gör ont att andas och bilen knappt fungerar. Men inne i husvagnen var det varmt och mysigt, vi satt uppe till långt in på småtimmarna med morföräldrarna och blev sentimentala över gamla minnen. 
 
Bästa köpet.
Alla pengar jag lägger på resor är väl spenderade pengar. Annars kanske mina två nya kameror, GoPron och den lilla kompakta systemkameran. Eller varför inte vår gigantiska soffa som vi praktiskt taget bor i. 
 
Och så slutligen, planer för 2017?
Typ det jag nämnt tidigare. Backpacka i Thailand om två (!!) veckor, flytta till Riksgränsen och jobba och så ska jag till New York i maj. Sen vill jag bara ha en lugn sommar hemma innan vi mest troligt flyttar till Umeå till hösten då jag tänker börja plugga. En personlig grej är även att dra ner på köttintaget, det känns riktigt bra.
 
2016 var ett rätt lungt år när jag ser tillbaka på det. Det hände inget radikalt (till skillnad från 2015) men det är ändå ett fint år att se tillbaka på, även om jag ibland fått känslan att jag trampar vatten. Det är ju dock så typiskt mig, att aldrig riktigt vara nöjd och leva i nuet. Jag vill ju alltid ha mer och göra mer. Men för att göra 2016 rättvisa så kan jag säga att jag har mått bra genomgående, haft väldigt kul och spenderat mycket tid med familjen vilket jag uppskattar. (mer än när jag bodde hemma, är det lite märkligt? blir kvalitetstid på ett helt annat sätt nu). Tror 2017 kommer kicka 2016's lilla rumpa dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0