årslista 2014

Datum: 2014-12-16 | Tid: 22:01:47

Har du gjort någonting under 2014 som du aldrig gjort förut?
Oh ja, vet knappt vart jag ska börja. Tagit körkort och varit utomlands utan familjen. Besökt många länder för första gången, köpt alkohol i butik och gått på krogen! Flygit flygplan och åkt tunnelbana själv. Varit på Bråvalla, åkt vattenskidor och ätit langos haha. Listan kan göras lång...
 
Vilka var årets största händelser?
Tågluffen, anställningen på Bishops och körkortet. 
 
Vilka länder har du besökt?
Grekland, Danmark, Nederländerna, Frankrike, Österrike, Ungern, Tyskland, Finland och England. Det var nog alla tror jag.
Grekland var fint
 
Vad har varit din största framgång under 2014?
Kanske att jag har blivit så självständig och fått stå mycket på egna ben. Jag har tagit tag i det jag velat göra och gjort det! Jag är en do-er och det kan nog de flesta som känner mig hålla med om. Det händer mycket i mitt liv när jag vill det.
 
Är det någonting som har gjort dig riktigt glad?
Alltså när Emil berättade att hans familj inte skulle flytta till USA i ett år som vi befarat så mycket, den känslan går nog inte att beskriva. Fick behålla min prins i luleå ♥
 
Och ledsen?
När jag blivit sårad av människor jag litar på.
 
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2014?
Allt med the 1975. 
Vi var och såg dom i Stockholm tidigare i år, Jennifers bild
 
Vad önskar du att du har gjort mer?
Hängt med kompisar! Älskar att hänga med människor som får mig att må bra men har inte riktigt tagit mig tiden att göra det. Det ska bättras under 2015, det får bli mitt nyårslöfte.
 
Vad önskar du att du hade gjort mindre?
Lagt energi på människor som inte är värda det, herregud vad jag ångrar att jag slösat tid på det. Men man lever och man lär.
 
Bästa minnet från 2014?
Okej, jag har verkligen ett solklart bästa minne från 2014. Det är från Rhodos i somras, när jag sitter tillsammans med ett tjugotal andra ungdomar på stranden mitt i natten. Vi skålar och sjunger och lyssnar på alla favoritlåtar i hela världen, en efter en. Det är helt stjärnklart och fullmåne och varmt och vi kutar ut i havet och badar med kläderna på. Jag minns hur jag tänkte att detta, detta ögonblick, kommer jag minnas hela livet för den här känslan slår fan allt. Det här är livet. Så fri, så lycklig.
Kvällen som jag alltid kommer minnas på Rhodos.
 
Och så slutligen, planer för 2015?
Fara till Florida och på studentresa, ta fucking studenten (!!!), jobba, kanske festivala och slutligen... backpacka i Australien! Japp, låter som en bra plan enligt mig. 

Kommentarer
Postat av: Tove

Hej! Du har en jättefin blogg och tar fina bilder. Vilken skola går du på i Lund?
Jag går själv i skolan i Lund på polhem och läser andra året-estet bild :)

Kram

2014-12-18 | 19:27:13
URL: http://karintove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0