Bloggdesignen är fel

Datum: 2009-08-24 | Tid: 14:14:02

Jag använder mig av en webbläsare som heter Safari och den funkar jättebra fram tills man kommer till min bloggdesign där den lurar ögat lite grann... Jag ska försöka förklara vad jag menar!
Det är nämligen så att allt ser helt annorlunda ut i min blogg när jag använder mig av Safari och när jag använder mig av någon annan webbläsare som till exempel Firefox eller Explorer.
Låt mig visa skillnaden...
SAFARI:

FIREFOX:

Det vart ganska otydligt på dom här bilderna men märker ni hur den gråa randen ovanför headern på Firefox är ljusare än resten av bakgrunden? Det är den inte i Safari och därför att jag trott att allt sett normalt ut när det inte har gjort det!
Samma det här exemplet:
SAFARI:

Denna bild har jag tagit en bit ner i bloggen, jag har alltså ''skrollat'' ner en bit i inläggen.
FIREFOX:

Bilderna är båda tagna på samma inlägg, men märker ni skillnaden? Jag vet att det är väldigt dåliga bilder men nog märker väl till och med ni att texten och rubriken är mycket mindre i Firefox? Samt att rubriken i Firefox är svart.
Det ser alltså jättekonstigt ut i dessa två webbläsare men jag vet inte vilket av dessa två alternativen ni ser. Det felaktiga (firefox) eller det som stämmer (safari)
Hur som helst ska jag försöka åtgärda allt detta, och det lär väl dyka upp ännu fler saker som inte riktigt stämmer, men jag ska försöka fixa det!

Jag ber om ursäkt för att bloggen har sett helknasig ut, men jag har ju faktiskt inte märkt det eftersom jag använt mig av ett webbprogram där allt verkade stämma...

Kommentarer
Postat av: stella (:

använder också safari så har allt alltid sett bloggen som du ser den :)



kram kram



/ Stella

2009-08-24 | 14:39:30
Postat av: Maria

Jag ser den riktiga!

2009-08-24 | 16:19:55
URL: http://headoverheals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0