hemma

Datum: 2017-02-08 | Tid: 09:57:41

Hemma i kylan igen. Man blir helt snurrig i huvudet av hur man kan vara i Thailand ena dagen och ute i stugan nästa dag. Vilka kontraster, men så härligt. Vi är hemma i vårt älskade vinterland igen, både jag och Tobbe är ju tokiga vintermänniskor så det känns faktiskt väldigt bra trots allt. Klart det gjorde lite ont i hjärtat att lämna Thailand men samtidigt så har jag så mycket roligt framför mig denna vår så det var inte alltför jobbigt. Är bara full av energi och sååå pepp på allt som väntar! Vi lät ingen tid gå till spillo när vi kom hem utan hann bara landa i lägenheten för en god natts sömn innan vi stack ut till stugan. Thailand i all ära men det är inget som slår min stuga, det är hemma. 
Vi köpte med oss allt gotta vi suktat efter under resan, ost och kex, tacos, cider och choklad. Gjorde min paradrätt pasta carbonara, bastade, tog promenader i solskenet på isen och bara njöt.
Nu är jag hemma i stan igen efter ett dygn av lugn i stugan. Tobbe har börjat jobba igen och jag tänker sätta tänderna i allt som behöver göras här hemma. Har precis dragit igång fyra tvättmaskiner och medan dom går är planen att storstäda, handla och gå på långpromenad med hunden. Ska även börja klippa på filmen från resan på min sprillans nya MacBook Pro, så kul. Ikväll blir det sushidejt med bästis, som jag saknat henne (och sushi).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0