en vanlig dag i gränsen

Datum: 2017-02-22 | Tid: 14:00:01

Den här utsikten vaknar jag alltså till varje morgon, det är nästan löjligt hur vackert det är här. Livet här är verkligen annorlunda. Igår fick hela personalbyn utrymma eftersom de gjorde lavinsprängningar och vi bor mitt i ett lavinområde. Bara en vanlig dag i Riksgränsen. Gårdagen var förövrigt fullspäckad, vi hade brandutbildning och introduktion, och sedan var det bara att sätta igång med förberedelserna inför öppningen. Det har varit full fart överallt, det ska städas och diskas och ställas iordning. Imorgon öppnar vi dörrarna i restaurangen och sedan blir det åka av, helgen som komma skall är bland de mest hektiska och kaotiska på hela säsongen. Det känns spännande och framförallt härligt att hugga i och jobba efter 5 veckors ledighet. Sedan pirrar det såklart lite i magen för det är fortfarande mycket frågetecken kring hur allt kommer gå till, men det släpper nog så fort vi får börja jobba på riktigt. 
Direkt efter jobbet var det kickoff i Cantinan för all personal, vi knökade ihop oss i en liten jordkällare och drack löjligt billig öl. Riktigt rolig kväll, det är utan tvekan ett skönt gäng som kommer jobba här under våren. Kvällen avrundades med en liten efterfest i vår stuga och sen kastade jag in handduken strax innan 03 imorse. Idag är jag ledig så jag ska passa på att bara ta det lugnt för sedan kommer det som sagt en sjukt hektisk period med mycket jobb.
Mitt hem de kommande 3 månaderna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0