När det är som mest i huvudet

Datum: 2012-01-12 | Tid: 22:41:41

Kan inte bestämma mig om det har varit en bra dag eller en skitdag idag. Mest skit när jag tänker efter. Berg-och-dal-bana. Det är så mycket som händer just nu, det känns så väldigt omotiverat att göra alla vardagliga saker. De är oväsentliga helt enkelt. Sitta i skolbänken hela dagarna, sköta alla måsten, leva upp till alla krav. Orkar inte. Jag har huvudvärk och är trött och vill bara ha sommarlov och vara ledig och umgås med människor jag tycker om. Men likförbannat förväntar sig ändå lärare och föräldrar och vuxna att man ska sitta där med ett jävla léende på läpparna och sköta sig och göra det man ska, och fattar inte alls att man inte orkar svara på tilltal för att en släkting precis tagit livet av sig eller för att en kompis kompis avlidit av en hjärntumör. Jag orkar inte ens ge det en chans att förklara, det spelar ingen roll. Vad ska jag säga? Att jag inte förstår mig på livet. Att jag inte förstår mig på den smärta jag känner. Jag vill bara slippa tänka och klura och vara förvirrad och varken veta ut eller in.
Kommer ångra att jag skrev det här inlägget, bergis. Brukar aldrig vara såhär öppen. Men ibland måste det bara ut, så är det bara. Innan det rinner över på riktigt. Och ska jag vara ärlig känns det litelite bättre nu.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag kan inte veta hur du känner men jag kan försöka förstå hur du känner de. Att folk omkring en går bort är fuktansvärt jobbigt och ingen annan kan förstå hur man känner det om man inte berättar det och ändå, även fast man berättar så kan ingen någonsin förstå till 100% exakt hur man känner, men de kan försöka förstå. Du är stark Josefine! <3 Att berätta om sånt här, att ens vardag inte alltid är sprudlande ljus kan kännas jobbigt och man kan ångra sig men det är ack så viktigt. Livet har sina toppar och dalar och även om dalarna är det mest lika helvetet som finns så måste man ha sådana också för att kunna uppskatta de toppar man har. Ta hand om dig Josefine och stå på dig. Säg att du inte orkar just nu, man får vara mänsklig! Och berätta för de runt dig varför du inte orkar just nu så kommer de kunna förstå dig bättre, för om du inte berättar så kommer ingen att förstå. Kram.

2012-01-13 | 10:36:45
URL: http://malinholmbergs.blogg.se/
Postat av: Adina & islandshästen Funi

Usch.. Jag känner likadant. Det är hemskt så många bortfall denna julen. Jag kände åtminstone bara en av de tre som jag känner till, som tur var. Annars hade jag väl gått under jorden.

2012-01-13 | 11:32:04
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/
Postat av: moa

Åh, jag förstår precis vad du menar..

2012-01-13 | 16:26:09
URL: http://mthorneus.blogg.se/
Postat av: Nittiofemman.

Jag har läst din blogg så himla länge. Du minns säkert mig som fridamarklind.blogg.se, fmphotos.webblogg.se eller fsomifridaa.webblogg.se. Haft så många bloggar under de senaste åren men har läst din sen jag skaffa den första.

Du verkar alltid vara en så himla glad och positiv tjej. Har sett upp till dig. MEn sen som du säger, du har inte varit så öppen i din blogg, så när jag läser det här känner jag en dum känsla i magen.

Vill bara kunna krama om dig och säga att det kommer bli bra. Jag vill göra någonting, någonting som kan göra allt bra igen. Men jag vet inte vad.. När personer försvinner ifrån en är det så himla svårt och jobbigt. Och jag önska rjag kunde ta ifrån dig den smärtan du känner.



Du har puschat mig genom min kamp med små fina kommentarer, och jag hoppas du känner ett stöd från mig även om vi inte känner varann förutom bloggarna.



Massa kramar till dig.

2012-01-13 | 18:14:00
URL: http://nittiofemnolltvatolv.blogg.se/
Postat av: Zana

Precis samma känsla jag kände för ungefär 2 månader.. Allting känns så meningslöst och speciellt skolan.. Du behöver bara hitta något som får dig att må bättre.. något som får dig att stänga ut världen och bara var du.. tro mig.. det blir bättre.. <3

2012-01-13 | 19:17:49
URL: http://colorsplaash.blogspot.com
Postat av: Frida Bergström

Jag håller då med dig!

2012-01-13 | 22:07:07
URL: http://ccrazi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0