Årsresumé 2012

Datum: 2012-12-30 | Tid: 20:11:00

Januari. Ja, januari må ju ha varit den sämsta månaden på hela året. Typ någonsin. 2012 kunde inte ha fått en sämre start. Två av mina vänners vänner dog, och än fler i vår släkt. Allt var turbulent och jag var så förbannad, förvirrad, tyckte att livet var fruktansvärt orättvist. Hanterade dessutom inte allt på ett särskilt snyggt sätt och det skäms jag över nu såhär i efterhand, men samtidigt är jag glad att jag fattade tunga beslut helt själv för jag vet hur mycket jag växte av det.
 
Februari. Efter ett otroligt tungt januari så tog jag mig i kragen och styrde upp februari. Gjorde mitt gymnasieval och det blev, som ni vet, estetik och media, ett beslut som jag inte ångrar för fem öre. Annars skrev jag många nationella prov, hade ett världsbra sportlov där jag for upp till fjällen och blev allt tajtare med Simon. 
 
Mars. En väldigt fin månad när jag tänker efter. De där iskalla -30°C började släppa taget om Luleå och sakta men säkert började våren rulla in. Rätt händelselös månad dock, jag fick rida för första gången på evigheter och se Den svenska björnstammen, men det var typ allt. Mådde bra iallafall.
 
April. I april hängde jag mycket med kompisar, tog upp fotograferandet igen, hade världens skönaste påsk ute i stugan och ljuset började äntligen komma tillbaka efter en långdragen och mörk vinter. Jag var taggad på livet, taggad på att gå ut högstadiet, få sommarlov, ta bort min tandställning, att sommarjobba och på att resa. 
 
Maj. Nästan sommar! Jag var så äckligt skoltrött och laddad på sommarlov så jag kunde knappt bärga mig. Fick ta bort tandställningen vilket typ var årets höjdpunkt. Jag reste till Göteborg med laget, piercade min navel och fixade skolavslutningskläder. Började läsa the Hunger Games-triologin också, riktigt bra böcker.
 
Juni. Ett ord - sommarlov! Gick ut högstadiet med huvudet högt och allt slit visade sig vara värt det. Fick mina toppbetyg i handen som jag fortfarande är väldigt stolt över. Firade in sommarlovet med mina fina vänner och åh, så kul det var. Även om inte juni bjöd på något vidare varmt och bra väder hade jag ändå rätt kul, jag sommarjobbade och var på Pride och hängde med vänner. Vi rev ut hela vårt kök pga vattenskada och levde de nästkommande månaderna utan golv och med stora fläktar som gick dygnet runt. Det var lite mindre kul. Midsommarafton blev så sagolikt mysig och bra, allt tack vare världens finaste Simon. Jag umgicks i allmänhet mycket med Simon, och gymmade en hel del.
 
Juli. Gymmade och solade i trädgården dag ut och dag in. Mellan regnskurarna vill säga, jävlar vilket dåligt väder det bjöds på i somras. Stack ner till Stockholm med familjen vilket var jättemysigt. Sedan hängde jag i stugan flera veckor, körde båt och vattenskoter, målade om stugan och badade... Ingenting. Jag badade ingenting i somras. Var festivalsugen så jag for på Piteå Dansar och Ler med Annastina, det var festligt och kul. Det var juli det.
 
Augusti. Luleåkalaset. Började jobba igen. Oändligt mycket Lars Winnerbäck spelades i mina hörlurar och jag hängde med vänner de sista varma sommarkvällarna. Det hela kändes lite sorgligt på något vis. Vi visste allihop att lovets slut närmade sig och att vi snart skulle sticka iväg åt olika håll för att läsa om det som intresserar just oss. Gymnasiet ja. I slutet av augusti började jag mediaprogrammet och hamnade i samma klass som Annastina, en av mina äldsta, närmsta och klokaste vänner. Det kändes, och känns, riktigt bra. Sedan fyllde jag år, och det firar jag med familjen, tårta och paket.  
 
September. Här bloggas det ingenting så det blir mobilbilder och jag får gå lite på känsla kring hur månaden var. Att det blev en hel del Waldorf är ett som är säkert iallafall, haha. Försökte komma in i den nya klassen så gott det gick, och annars så bjöds det på en del festligheter, bland annat hos mig. Köpte två nya objektiv som jag invigde, och så tränade jag basket som vanligt.
 
Oktober. Var det här Malin, Sara och Annastina hade fest? Haha, jag minns inte. Kul hade jag iallafall. Vårt hus börjar äntligen komma till form igen, efter månader och månader av renovering. Så ofantligt less på att leva i smått kaos, utan ett riktigt kök eller vardagsrum. Jag var på släktträff i Piteå en helg, och annars pluggade och övningskörde jag mycket, förberedde mig inför den kommande vintern osv. Rutinerna har fallit på plats.
 
November. Mörkret kom, och usch vad mörkt det blev. Det påverkade mig verkligen, satan så deppigt allt blev i november. Färgade håret rött i ett försök att lätta upp på det hela, och åt en hel del skräpmat som tröst. Funkar ju jämt. Trivs svinbra i min klass iallafall och känner att jag fått kläm på det här med gymnasiet nu, plugget rullar på och betygen ser bra ut. Sliter som alltid arslet av mig i skolan. Blir gladare ju närmare december vi kommer, 2012 har ändå varit ett rätt glatt år humörmässigt.
 
December. Nu kommer suget efter julmyset samtidigt som jag drömmer mig bort till konserter med Mumford and Sons, Italienresan och sommarens bravader. Lyssnar på julmusik för att komma i stämning, kikar på julkalendern och bakar gott. Sticker iväg till Piteå med älsklingen, och försöker i allmänhet spendera mycket tid med både nära och kära. Får ett ljuvligt skönt och välbehövligt lov där jag kommer igång med gymmandet igen. Sedan klurar jag såklart på alla svåra julklappar, smider planer inför nyårsafton och hoppas att året ska få ett fint slut. 

Oj, 2012 alltså. Vilket omvälvande, svårt, häftigt och roligt år det har varit. Första året i livet med pojkvän på riktigt och oj så fint vi har haft det. ♥ Annars så har 2012 varit året då jag lärt mig att stå upp för mig själv och att prioritera. Året då jag trappade ner lite med basketträningarna och trappade upp med annat. Tränar och coachar fortfarande mina små änglar 2 gånger i veckan, och är sportfotograf på LF basket. Men jag känner att jag äntligen fått balans i min vardag med alla pusselbitar som ska på plats. Detta har varit året då jag i stora drag varit så lycklig, så upp över öronen kär, så pirrig inför allt som komma skall. 
 
Och förhoppningar på nästa år? Att jag kommer spendera fantastiskt mycket tid med mina vänner och får skapa ännu fler minnen tillsammans med dem. Lära känna nya människor och bli tajtare med de som kommit in i mitt liv. Jag hoppas att det kommer bli mycket festivalande och resande i sommar, att året bjuder på mycket fest och överraskningar. Att jag skaffar mig ett gymkort och börjar köra på riktigt för jag är så ruskigt taggad på det. Att jag fortsätter, och blir ännu mer, positiv, energisk och levnadsglad. Nu kör vi ♥

Kommentarer
Postat av: Anna

Roligt att läsa och väldigt fina bilder! Du är såå jäkla fin!!

2012-12-30 | 21:01:15
URL: http://annas.blo.gg
Postat av: Marcus

Väldigt många vackra bilder!!:)

2013-02-06 | 21:30:33
URL: http://westerem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0