Före-efter redigering

Datum: 2011-09-20 | Tid: 20:13:35

Får in önskemål om redigeringstips titt som tätt, men sällan om vad ni vill att jag visar. Rätt svårt att göra dessa inlägg då, + att de är väldigt tidskrävande. Ikväll hade ni iallafall tur, jag hade tid över och kände att det var på tiden att kompensera upp min tråkiga bloggning... Så här visar jag lite före-efter redigering på mina bilder :)
Behandlar alltid bilderna i Camera Raw där jag gör eventuella ändringar i vitbalansen samt drar lite i kontrast och intensitet. Sedan öppnar jag den i Photoshop CS5 där jag lägger på oskarp mask samt arbetar lite i Curves.
Här har jag gjort som jag beskrev ovanför, har även skärpt upp ögonen lite extra samt beskurit bilden.
Som ni ser är det inga väldigt drastiska ändringar jag gör, såvida jag inte vill få fram en speciell effekt. Oftast ökar jag bara kontrasten.
Här har jag framhävt de blåa tonerna i bilden med hjälp av Selektiv Färgändring, lagt på extra skärpa och beskurit bilden. Lade även på en lätt vinjettering.

Är inget proffs när det gäller Photoshop men jag kan de mest grundläggande sakerna. Som ni ser så redigerar jag simpelt, lägger sällan mer än någon enstaka minut per bild. Lämna gärna en kommentar med vad ni skulle vilja se för tips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0