Info om SDR

Datum: 2011-07-04 | Tid: 19:18:54

Fick det första önskemålet om detta informationsinlägg för flera månader sedan, men jag har inte haft tid att sätta mig ner och skriva det förrän nu! Vet inte riktigt vad det är jag ska berätta om dock, så jag skriver lite i allmänhet om hur det var att dela ut reklam... Är du inte intresserad är det bara att scrolla förbi!
Hur fick jag jobbet?
Jag ansökte på SDRs hemsida om ett utdelningsdistrikt att dela reklam till. Jag blev återkontaktad bara någon vecka
senare med ett ledigt distrikt som jag tog. Fick hem en vagn och första omgången reklam hemkörd till mig på
fredagen och man delar ut under lördagen och söndagen. Man fick väldigt tydlig information så det var inte
alls särskilt svårt.
Hur gör man?
Man sorterar all reklam själv, ser till att rätt reklam kommer till rätt bostadstyp (lägenhet, villa, bostadsrätt etc).
Mängden reklam varierade mycket, ibland var det nästan ingenting, ibland dräpte man sig nästan. Sorteringen tog
ungefär mellan 45 och 90 min.
Själva utdelningen varierar också beroende på vilket typ av distrikt man har. Jag hade mycket trapphus utan hiss
men jag anser ändå inte att det var så värst fysiskt ansträngande, fast sedan är ju jag också ganska vältränad.
Man delar inte till alla brevlådor, de som inte vill ha reklam ska inte heller ha någon. (om det inte är en s.k
gruppförsändelse, då ska även de ha) Det är iallafall inte jättetugnt, med musik i öronen funkar det och du är klar
på ca två timmar!
Hur mycket tjänar man?
Lönen varierar beroende på hur mycket reklam det är och hur mycket den väger. Som minst tror jag att jag tjänade
omkring 70 kronor och som mest 200.
Varför slutade jag?
Kort sagt, jag insåg att lönen var minimalisk. Ibland kunde timlönen ligga på 20 spänn, vilket är förjävligt.
Sedan var det rätt slitigt och långtråkigt samt tog ganska mycket tid, så jag kände att jag kunde tjäna bättre på att
göra andra arbeten.

Detta är bara mina åsikter byggda på de erfarenheter jag fått då jag delade reklam. Jag gjorde 8-9 utdelningar tror
jag, sedan fick det räcka.

Kommentarer
Postat av: cecilia

Kan du om du orkar och inte tycker att de är förprivat hur du skaffade dig de där jobben med att blåsa upp badbollar, sortera 3d-glasögon? :) var de genom din blogg? Eller sökte du? Eller annat.. ? :D

2011-07-04 | 21:17:51
URL: http://littlelion.blogg.se/
Postat av: Felix

börja nyss oxå dela ut reklam där, har inte fått min första lön än men får mellan 400-800kr, men det är mycket slit & jobb för 800kr/månad, men det är bättre än inget, kommer inte hålla på i all evighet! :(

2011-07-07 | 01:30:21
URL: http://kidforever.blogg.se/
Postat av: sara [fotoblogg] - trettontretton

Hade samma jobb. Slutade när lönen knappt fanns längre. Hemskt var det. Skitjobb helt enkelt.

Tror vid mina sista utdelningar så fick jag 11 kr /timmen, vilket inte är ett skit. Nja, det var inte bra någonstans helt enkelt. Allt strulade bara.

2011-07-28 | 11:56:08
URL: http://trettontretton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0