Värt att se

Datum: 2011-12-05 | Tid: 11:00:00

Jag gråter nästan aldrig. Väldigt sällan iallafall. Gör jag det så gör jag det på grund av smärta, eller att det rör sig om ett väldigt känsligt ämne för mig. Antalet gånger jag gråtit till en film i mitt liv kan jag till exempel räkna på en hand. Jag är alltså inte så mycket för att visa sådana känslor.
Men sedan playar jag den här videon - och tårarna går helt enkelt inte att hålla tillbaka.
Tänker inte ge vidare förklaringar eller tänkvärda kommentarer. Tycker bara att ni kan ta er tiden att kolla.
UPDATE: Till alla som påstår att videon är fejk, att denna kille egentligen är ett svin, o.s.v... Ni har missat poängen. Poängen är den att videon berör. Att man får inblick i det absurda faktum att människor kan behanda varandra så vidrigt. Och att det faktiskt sitter människor runt om i hela världen som kan relatera till den här videon, eftersom de själva går igenom samma sak. Blir så less. Tänk ett steg längre.

Kommentarer
Postat av: Wakeywakey

Det sägs att han är fejk...



http://www.youtube.com/watch?v=zt5gvl5s2q4&feature=sh%25C2%25ADare

2011-12-05 | 15:57:16
URL: http://wakeywakey.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Men samtidigt känns det hemskt att han lurade alla, massa folk filmade svar till honom och sedan på sin bekännelse tuggar han tuggummi och beter sig som ett allmänt svin.

Sedan håller jag med om att videon berörde mig när jag såg den igår. Men jag känner avsmak till hur han berättade sanningen. Han hade åtminstone kunnat säga "jag är inte mobbad men jag gjorde denna filmen för att hedra er alla som blir mobbade, att våga stå på sig själv, att säga att det kommer lösa sig". Jag blev så arg när han var så arrogant i bekännelsevideon sen. Han som precis satt och grät på min dataskärm.

2011-12-05 | 20:10:35
Postat av: tilde

amen på update-texten

2011-12-05 | 21:02:18
URL: http://unicornia.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Alltså så himla hemskt!!!! Alltså man borde inte bry sig om det är fejk eller inte! Det är fan ett bra budskap att folk som blir dåligt behandlade kan få tvärtt nog och kanske göra något dumt.. vem vet självmord... usch... men överhuvud taget så tycker jag att mobbare ska ta en koll på denna film.



PIZ..

2011-12-06 | 20:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0