Årsresumé av 2011

Datum: 2011-12-31 | Tid: 10:09:17

Har suttit och sammanfattat tvåtusenelvas alla månader i text och bilder, och hade tänkt delge er detta nu! 2011 urartade sig till ett riktigt bra år. Första halvåret var ganska lame för min del, allt rullade på i samma gamla spår och inget var riktigt på topp. Men under sommaren och hösten har saker hänt som jag inte hade kunnat föreställa mig och jag känner hur jag växt av dessa upplevelser. Hoppas ändå på att 2012 blir bättre.
Året började bra, jag tränade och pluggade en hel del. For till Göteborg och lirade USM, fick min bild tryckt som affisch för filmen Tjejer Typ Tolv och kollade mycket på Gossip Girl. Köpte även ett nytt objektiv och skaffade praoplats på Grodan.
I februari drog jag till Spanien! Så sommarkläder inhandlades och jag peppade inför utlandsresan. Lyckades dra på mig en riktigt fet influensa också så jag missade ett regionsläger. Annars chillade jag mest, slingade håret och fotade med Malin.
Kom hem från Spanien och drog då direkt upp till Malmberget och hejade mina brudar till guld i Lilla VM. Köpte en reflexskärm och plåtade Sara, kapade av min lugg och opererade fram en tand. Tjejer Typ Tolv sändes på tv (update: gjorde den inte alls, den blev framförflyttad) och jag tränade som alltid mycket basket.
April innehöll två veckors prao på Ateljé Grodan, något som kom att bli... Haha ja, vad ska man säga. Lärorikt, kul. Bättre än vad jag någonsin kunnat anat. Fick komma tillbaka och plåta Annastina i studion någon vecka sedan, väldigt roligt var det. Började även dela ut reklam (fy fan) och chillade rätt mycket.
I maj månad hände inte mycket spännande. Min syster fyllde år, likaså min fina vän Malin. Var med trevligt folk på Valborg, hängde i stugan och jobbade en del. Bland annat packeterade jag 3D-glasögon, haha vilket jobb.
Men sedan blev det äntligen sommarlov och jag kände hur jag började släppa taget och leva. Gick liksom på tomgång hela vintern och våren, så det var en lättnad med ledighet. Hade mycket sommarträningar men även tid att hänga med mina fina vänner. Sommarlovet kunde inte ha fått en bättre start då vi var ute i skärgården hela gänget, och sedan rullade det bara på. Good times.
Juli innehöll allt som en sommar ska innehålla. Var hemma själv i huset stora delar av månaden så jag hängde med mina vänner till långt in på nätterna. Var två svängar till Piteå, först under Piteå Summergames och sedan under PDOL. Just PDOL är ett av de bästa minnena från denna sommar, det var för bra.
Augusti inkluderade även den lata sommardagar. Gjorde ett helikopterlyft i fjällen och fjällvandrade en hel dag. Var naturligtvis på Lulekalaset alla dagar när det var i stan, och så fyllde jag ju år. Att skolan sedan började om kan man ju försöka förtränga.
Hade födelsedagsfest hemma i huset vilket blev väldigt lyckat. Dömde mycket matcher och tog på mig tränarjobbet för mina småbrudar. Fick en blödning i knäet, köpte nya basketskor och fotograferade Sara.
Oktober innehöll väldigt mycket party. Var en trevlig månad när jag tänker efter, fick mitt fotojobb för LF och köpte min älskade 7D. Klippte och färgade håret i samband med höstens intågande, och livet rullade på rätt bra.
November var däremot inte alls en bra månad. Men en lärorik månad, trots att jag mådde ganska skit. Men som man säger, allt ont för något gott med sig.
I och med december så blev julstämningen ett faktum, och jag var med i både luciatåget och en julföreställning. Är väldigt glad över det. Hade en fotografering med Sara och avklarade slutspurten i skolan innan jullovet. Fick mina terminsbetyg och tog jullov med lätta steg.

2011 är nog inte mitt bästa år, men det har trots allt varit bra. Men nu är jag fööör taggad på 2012. Sommaren, gymnasiet, bara köra på och fylla dagarna med liv och upplevelser. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0