Sara | Stukad hand

Datum: 2010-11-13 | Tid: 17:43:44

Canon EOS 1000D | Telezoom Sigma 70-300 DG Macro
Jag hade match idag på förmiddagen. Jag hann väl spela 4 minuter eller så, sen stukade jag handen.
ÅH VAD JAG HAR OTUR!
Jag gick för steal (förtydligat: sno bollen av en motspelare) vid ett inkast och när jag slog bort bollen så ''överböjdes'' min handled eller hur jag ska uttrycka mig. Precis som jag gjorde när jag bröt armen i våras med andra ord, fast då tog jag emot mig när jag blev knuffad in i en vägg.
Det gjorde galet ont, mycket ondare än när jag bröt armen faktiskt. (och det var smärtsamt, tro mig)
Jag ville inte ens tänka tanken att jag brutit handen igen, men jag trodde faktiskt att jag hade gjort det... Så det var bara att fara till jouren och sitta där i tre timmar. Under den tiden hann dock både smärtan och svullnaden lugna sig, och när vi väl fick träffa läkaren hade jag inte mer ont än att det ilade när han tryckte på vissa punkter. Så förhoppningsvis är det inget benbrott, han trodde inte det så han ville inte skicka oss till röntgen, utan vi ska höra av oss ifall det blev värre. Vilket vi får hoppas att det inte blir.
Vi vann iallafall matchen med 85-24 mot ett DU18-lag så jag är verkligen stolt! :D

Kommentarer
Postat av: Adina

Härligt med vinst! dock kanske inte handleden var lika rolig.. du ska bara veta vilka fina rörelser man ska göra efter att ha brutit den.. AHAH! Menmen.. jag kunde inte ta på mig en handske när jag fått en spricka i min handled.. (det var mitt i vintern och jag ramlade av sillen)

2010-11-14 | 19:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0