Break a leg - långt inlägg!

Datum: 2010-04-19 | Tid: 20:32:46

Hade tänkt berätta lite närmare kring vad som hände när jag bröt armen eftersom många verkar vara nyfikna. (fast jag ska försöka hålla det lite kortfattat, det är så svårt att bara skriva med en hand)
Nu är det ju inte säkert att min version stämmer helt, jag har lite minnesluckor eftersom jag mer eller mindre var i ett chocktillstånd, men såhär gick det till på ett ungefär...
Någon gång i mitten av matchen så attackerade en utav motståndarna vår korg i full fart och jag kom i minst lika hög fart för att stoppa henne. Men när jag var strax framför henne och blockerade vägen så knuffade (sprang?) hon in mig i väggen som var någon meter bakom mig.
Det var en jäkla smäll som ni kanske förstår och jag slog i huvud och höft rätt ordentligt.
Dessutom tog jag emot mig mot väggen med högerhanden och bröt jag armen.
Jag har som sagt lite minnesluckor p.g.a smällen men jag kommer ihåg att jag fick syn på min arm som såg mer eller mindre fruktansvärd ut och att jag sedan började vråla.
Jag fick panik, dels av smärtan, men även för att armen såg så hemsk ut...
Benen var vridna, jag hade en stor utbuktande knöl på ovansidan av handleden och den såg allmänt missbildad ut. Har tyvärr inget kort men jag kan försäkra er om att det inte var någon smickrande syn...
Jag kom ganska snabbt till akuten där jag fick sitta och vänta, utan smärtstillande på att få röntga. Efter röntgen kunde de bekräfta att armen var bruten (surprise?) och jag fick beskedet att en operation skulle göras. Efter ett par timmar fick jag ett rum, och efter ytterligare ett par timmar var det dags för operation. Har inte mycket att säga om själva ingreppet eftersom jag ej var vid medvetande utan sövd, men det var ju också en upplevelse.
Fick lämna sjukhuset dagen därpå efter en sista kontrollröntgen och allt har väl rullat på fint sedan dess. Det är klart att de enklaste saker är väldigt svåra att utföra med vänster hand, men eftersom jag inte har mycket att välja på så måste det ju gå.
Kortfattat, right? ;) Hoppas att ni är nöjda med informationen, lämna en kommentar om det är något mer ni vill veta!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Aj... Det gjorde nog säkert väääldigt ont, kan föreställa mig hur din arm såg ut då.

Min kompis ramlade för några månader sen på skolgården och bröt benet så hon fick också göra en sån där snabb operation.

2010-04-20 | 06:27:12
URL: http://metrobloggen.se/mattisliv
Postat av: nathalie :)

fin blogg du har! hoppas du vill gå in och läsa min blogg och kommentera den , kram :)

2010-04-20 | 12:14:10
URL: http://nnathalieppersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0