Talangjakt

Datum: 2009-06-16 | Tid: 11:04:15

Okej, då ska jag berätta det lilla jag vet om denna Talangjakt (vilket inte är särskilt mycket!)
Malin kom fram till mig på skolavslutningsdagen och frågade ifall jag ville vara med i en Talangjakt, och jag sa ja, tänkte att det kunde väl bli kul. Jag menar, jag trodde inte att det var någon jättegrej direkt!

Men sen har jag kastats fram och tillbaka, det har varit snack om både luleåkalaset och en vinst på 6000 kronor!
(Ja, egentligen är det ett presentkort på en cykel på 6000 kronor, men man kan ju alltid sälja cykeln sen, hehe)
Det är i alla fall en hel del som ska vara med i denna Talangjakt, många yngre kring 9, 10 år och den äldsta är 15.
Dock har jag och mina guuurls ett litet problem. Vi har inte, som alla andra har fått, välja vilken låt vi ska sjunga. Vi var två dagar för sena med våran medverkan-anmälan så vi fick helt enkelt köra en låt som bandet redan kunde, vilket var Härligt Härligt med Björn Skifs
Beskedet att vi var tvunga att göra den låten kanske inte direkt var så härligt, härligt, men vi försökte göra det bästa av situationen. Vi har ju faktiskt fördelen att vi har kört just den låten under turnén med Tjejer Typ Tolv, dock om det var med en annan text som inte handlade om sex, utan om mens!

Vi bestämde oss, lite kaxiga som vi är att vi ska köra menslåten, och här är vi alltså nu. Vi står här utan några som helst planer, och vi riskerar att få sjunga en mens-låt på Lulekalaset. Kan det bli mer pinsamt?
Jag slänger in en text på mens-låten också, nu när jag ändå är igång, hehe.

Jag var inte mer än tolv, och jag bara lira´ boll, men så en dag
Kom min morsa fram till mig, ville snacka om en grej, ni vet, nog vad

Åh, jag minns så väl dom orden, som min morsa sa...

Always ultra, Violetta, tunna trosskydd är det enda rätta
Ont i magen, hormoner svänger och bindan hänger, bläääää

Men så går det som det går, och med tiden man förstår
Sånt där, rätt bra
Men nog händer det ibland, att det hänger lite grann.
Ni vet, nog var.

Åh, jag börjar fatta bättre, vad min morsa sa...

Always ultra, Violetta, tunna trosskydd är det enda rätta
Ont i magen, hormoner svänger och bindan hänger, blääää (x2) 

Ni kan ju testa sjunga låten till melodin Härligt Härligt så får ni er en bild av hur låten går ;)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Sv: Det var under skoltid ;D

2009-06-16 | 11:53:54
URL: http://aaaangelicas.blogg.se/
Postat av: Angelica

Sv: Ja ;D

2009-06-16 | 12:12:46
URL: http://aaaangelicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0