Midsommar

Datum: 2009-06-18 | Tid: 13:44:19

Midsommar, vad tänker ni på när ni säger det ordet?
Själv tänker jag på midsommarstång, soligt och varmt, snapsar (till dom vuxna alltså!) och sill, blä.
Typisk svensk sommar helt enkelt.
I våran familj brukar vi göra en midsommarstång, bara för sakens skull, och så dansar vi Små grodorna, Vi äro musikanter, och de där andra visorna. Sedan avslutar vi det hela med Björnen sover och efter det är det lunch.
Det brukar vara riktigt mysigt, och med tanke på att vi är helt avskilda från omvärlden i stugan så skadar det inte om man barnslar till det lite, hehe.

Så, ta nu och berätta för mig, vad är typisk midsommar för er? Gör ni egen midsommarstång, kransar att ha i håret, plockar ni blommor att ha under kudden när ni går och lägger er eller firar ni kanske inte alls? Jag är nyfiken, så dela med er av era midsommarupplevelser, eller varför inte förslag på lekar som man kan ha?
Dansar ni runt midsommarstången?
Eller plockar ni blommor att ha under kudden för att drömma om er framtida prins?


Kommentarer
Postat av: Klara

jag brukar också fira midsommar, tillsammans med mina grannar.

Vi brukar ha det jättetrevligt och vi äter sill (som du skrev) tårta.

2009-06-18 | 14:58:08
URL: http://klara.blogg.ae

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0