Fruktansvärd tvreklam

Datum: 2009-06-15 | Tid: 11:03:10

Åh, så arg jag blir. Jag såg nyss den mest värdelösa och dummaste reklamfilmen någonsin.
Ni vet de här reklamerna, där man ska smsa in ett nummer för att få reda på saker, typ:
Älskar din kille dig? Smsa in ditt namn+ din killes namn till 72 400 (nu skrev jag bara ett nummer) och få reda på sanningen!

Det är inte bara det att det är fruktansvärt dyrt, upp till 50 spänn kan det kosta, det är ju också helt värdelös. Jag är otroligt kritisk över dessa reklamer, och nu fick jag nog se en av de värsta någonsin.
Ungefär så här gick den:
Vill du veta om du är redo för beach 2009? Smsa 72 400 (nu skrev jag bara ett nummer) svara på två enkla frågor och få reda på om du är redo för stranden eller om du måste banta först.

Så fruktansvärt!!! Jag menar, tänk alla dessa som är fixerade vid sin vikt, oavsett om de är anorektiker, överviktiga eller normalviktiga, som smsar in och får höra att de måste banta! Det kan ju leda till sjuka konsekvenser!
Nu har ju såklart dessa människor valet att inte smsa in, så på ett sätt så får de väl ta ansvar och skylla sig själva, men om inte reklamerna skulle förekomma över huvudtaget så skulle det ju åtminstånde det här problemet vara ur världen.

Håller ni med mig? Kommentera och motivera varför du är för/emot dessa reklamvideos!

Kommentarer
Postat av: Sara

tycker reklam av den typen är fruktansvärt. hoppas verkligen inte det är något som faktiskt skickar in till sådant.

2009-06-15 | 11:09:21
URL: http://saramarian.blogg.se/
Postat av: Angelica

SV: Jag behåller min gammla, för i den nya så stämmde ingenting så det såg helt konstigt ut ;D men jag kanske gör en ny header ;D



Jag tycker också att dom reklamerna är väldigt irriterande, och har du märkt att i alla reklamer (för bindor, cocacola, hårvårdsprudukter o.s.v) 'är tjejerna alltid "modellsmala" jag blir jävligt less på sånt bullshit!

2009-06-15 | 11:25:16
URL: http://aaaangelicas.blogg.se/
Postat av: Sara

sv: verkligen!



tack så mycket! :)

2009-06-15 | 12:37:12
URL: http://saramarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0