Tjäna pengar

Datum: 2009-07-09 | Tid: 18:31:42

• Fråga: Jag är för ung för att sommarjobba, men på något sätt vill jag ju ändå hala in lite pengar! Hur gör jag? 

Svar: Ja, jag själv har ju månadspeng (som säkert många andra tonåringar) och många gånger tycker jag att jag borde få lite mer pengar! (som säkert många andra tonåringar!) Men mina föräldrar är fast beslutna vid att Om man ska ha pengar måste man förtjäna dom!
Det kan jag fullt och fast hålla med dom om, och nu har jag och mina föräldrar gjort en överenskommelse. Ifall jag diskar varannan dag samt bäddar sängen varje dag (det har jag iofs gjort annars också, men det brukar ju alltid bli lite slarv på sommaren, hehe..) så ska jag få ökad månadspeng! Jag behöver ju mer pengar på sommaren då jag vill fara på nöjen med vänner, köpa glass eller kläder, och då kommer de där extra slantarna väl till pass!

Så om ni är sugna på förhöjd månadspeng, erbjud er att jobba lite för dom! Dels för att dina föräldrar lättare lär gå med på det, och samtidigt känner du att du verkligen förtjänat pengarna.
Kram och lycka till!
Här diskar lilla Josefine för att få sin lovade månadspeng!
Sen så kan man ju ge sig själv en liten belöning när dagens arbete är avklarat, hihi!
(det är limeskal och socker på jordgubbarna, så att ni inte tror att det är gräs eller så, hehe) 

Kommentarer
Postat av: Tilde

Texas suktar efter wienerbröd, jag suktar efter ditt glas med lime och is! ;o

2009-07-12 | 19:30:41
URL: http://tilderistin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0