Kritiker.

Datum: 2009-07-08 | Tid: 17:58:25

Idag vill jag ta upp en sak, nämligen - kritiker.

Kritiker är det värsta jag vet. Med kritiker menar jag folk som kommenterar allt man gör, säger, har på sig, ja hur man är egentligen. Själv har jag fått höra en hel del kränkande kommentarer, och vissa verkar inte ens fatta att vad dom säger sårar.
Till exempel har många kommenterat min vikt och min kropp - jag VET att jag är smal och lång, det är inte så att jag har missat det på något sätt så jag fattar inte vad poängen med att påpeka det är!
Att jag har långa ben, och att jag har tandställning (ja, jag har tandställning, trots att många säger att det inte syns på mina bilder) har jag också fått höra många gånger.

Något jag tycker är lite lustigt är att en person kan slänga ur sig
- Shit vad smal du är! till en smal/underviktig utan att tänka att det faktiskt kan såra.
Att säga:
- Shit vad fet du är! Till en kraftig/överviktig däremot skulle inte många våga säga.

Varför tror ni att det är så? För jag kan tala om att det finns många ute i världen som är ofrivilligt smala och som skäms över det!
Som lägger ner hela sin själ i att gå upp i vikt men jämt slås ner av kommentarer som
Spinkig, tunn, anorektiker, undernärd och andra kränkande kommentarer.
Nej, lägg nu av att kommentera och trycka ner varandra och inse att folk faktiskt kan ta illa upp! Detta gäller naturligtvis inte bara under/övervikt utan allt i allmänhet! (Idag tog jag dom som exempel)
Se det positiva och det bra hos er själva/hos andra istället!

Här ser ni en bild på mig i räls, och jag vet att det kanske inte är supervackert, men jag då kommer ha de snyggaste tänderna i stan när jag tar bort den!


Kommentarer
Postat av: Linda-lo

Mkt bra Diss måste jag säga! Har själv kompisar som kämpar med smala armar och ben...Kämpa på och ge inte upp!

2009-07-08 | 18:13:06
URL: http://lindasbak.blogg.se/
Postat av: Leia

Nej, det är verkligen jätteroligt med besöksrekord. Och ännu roligare att det blivit ännu fler idag! :D



Jadu, bloggade jag mycket under senaste tiden som har varit så var det runt 100 st.. annars 30 typ.

Nej, är inte medlem på någon sida för att få fler läsare, tror inte på att det fungerar.

2009-07-08 | 20:49:46
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: angelica - en annorlunda och bättre ung mamma blogg

fin blogg du har=) lägga till varann på bloglovin kanske?=)

2009-07-08 | 22:29:10
URL: http://enkärlekssaga.se
Postat av: stephanie

nice header

2009-07-09 | 00:38:14
URL: http://stephaniecrowe.devote.se
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

äh, kritik måste man våga ta och sen ha så mycket självkänsla att man kan stå över sån kritk som man inte vill ta för man anser att det inte passar en själv som individ.

2009-07-09 | 15:41:38
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: adina

är du jättesmal/undernärd? Jag har inte träffat dig på länge.. så ja.. jag har väl inte lagt märke till det isf, och dessa personer är väl mest avundsjuka för att de vill ha dennes smala kropp.. Många som har lite hull på kroppen, t ex jag, skulle gärna slippa den :) Så de menar ju bara väl när de kastar ut sig den kommentaren, då de vill att du ska bli glad :) Kram

2009-07-10 | 18:52:50
URL: http://adiiina.blogspot.com
Postat av: Angelica

Lång? Hehe, jag har aldrig uppfattat dig som lång men du kanske har vuxit mycket på senaste tiden? ;) btw, hur lång är du? ;)

2009-07-18 | 22:17:45
URL: http://aaaangelicas.blogg.se/
Postat av: Tilde

Jag tycker (fast verkar vara ensam om det) att tandställning är megasött! :) Om det inte varit så mkt besvär och kostnader (har ingen aning om vad det kostar men antar att det inte är gratis ifall man inte behöver) med det så skulle jag lätt skaffa! :D Liksom, en assesoar som både är gullig och gör tänderna fina, me like!



Håller med dig om det där med vikten också, själv är jag ju inte så smal (men jag bryr mig inte) men jag har flera kompisar som är det, och känner så. :)



Din blogg har potential att bli något stort, Josefine, du skriver så bra! :D

Hehe, det blev en lång kommentar, men långa kommentarer är roliga.

Kram, Tilde

2009-07-19 | 17:11:21
URL: http://tilderistin.blogg.se/
Postat av: Stina, 7 d

håller totalt med om dissen, folk tror att dom kan säga vad som helst till smala människor. jag har många gånger fått höra "shit, vad smal du är!". en gång bad jag en som sa så att hålla käften, haha, hon blev förvånad kan jag säga x) en sak till: tandställning är sött :)

2009-07-21 | 01:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0