Svar på tal

Datum: 2009-12-22 | Tid: 13:47:56

Först och främst Cajsa, tack för komplimangen, vad kul att du gillar mina bilder! ♥
Okej, nu ska jag försöka svara på din fråga...
Om jag har förstått det hela rätt så ''ploppar'' blixten upp när du håller in avtryckaren, eller?
Isåfall är det för att du fotar på automatik, och om ljuset är dämpat så kommer blixten fram för att rädda ljuset, om man kan säga så.
Det du kan göra då är att byta från automatik (AF) till manuellt (MF)
Det gör du på en liten, vet inte vad man ska kalla det, knapp, som sitter framme vid objektivet.
Du drar knappen så att den står på MF, och då borde inte blixten dyka upp.
Om den ändå gör det är det motiv-inställningarna som spökar.
Du måste då vrida på ratten (där vid ON-OFF) så att den står på exempelvis P, Tv, Av eller någon annan av alternativen. (titta dock innan i manualen så att du fotar med rätt inställningar vid rätt motiv!)
Alltså vrider du på ratten till något av alternativen ovanför ''full automatik'' (den gröna rutan)
Om du vrider så att den står på någon av dem borde inte blixten komma fram, eftersom att de motiv-alternativen är helt och hållet manuella.
Herregud, det där blev grötigt.. Hoppas du förstod något av det jag skrev, och om inte, kolla i manualen!
Lycka till! ;)

Kommentarer
Postat av: Cajsa ♥

Tack så mycket! :) Lägg gärna til mig på msn! :D

2009-12-22 | 14:13:20
URL: http://cajsavictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0