Dagarna som gått...

Datum: 2009-08-30 | Tid: 19:46:45

Okej, jag kan ju lite kort berätta vad vi har gjort de senaste dagarna!
Lördag:
Jag vaknar upp på morgonen av att mamma, pappa, syrran, farmor, mormor och morfar kommer in i mitt rum och sjunger ''ja må hon leva'' Jag får blåsa ut ljusen på marsipantårtan dom köpt och sedan går vi ut i vardagsrummet för att öppna presenter.
Jag får massvis med fina saker, men hela tiden hoppas jag att det ska vara den där underbara, fina systemkameran i det fyrkantiga paketet längst bort... Jag får bodylotions, roll-on, shampoo, smink och lite andra '''tjejsaker'' samt en stickad kofta som farmor har gjort, underkläder och ett bankomat-kort på Handelsbanken.
Jag tackar för alla presenter och blickar förväntansfullt bort mot det fyrkantiga paketet. Sen så får jag äntligen öppna det - och vad hittar man inte där om inte en underbar, fin och helt otrolig systemkamera!
Det var inte långt till tårarna ska jag säga, ett halvår har jag bönat och bett, ja rent ut sagt längtat ihjäl mig efter en systemkamera, och helt plötsligt ligger den bara där i mitt knä, och är bara min.
Det var riktigt jävla härligt ska jag säga!
Efter frukosten så blev det lite mer presenter av min faster och farbror, jag fick bland annat ett presentkort på H&M som jag blev jätteglad för. Det var fyllt med hela 600 kronor! Alla presenter jag fick var helt fantastiskt fina, jag är glad över allihopa!
Klockan 16.00 rullar jag och pappa (i spöregn!) iväg för att möta upp mina tjejkompisar som ska fira födelsedagen med mig i min stuga. En efter en trillar dom in, och på en gång gör vi oss hemmastadda i gäststugan. Jag hade tidigare under dagen bäddat upp på loftet i gäststugan och lagt madrasser över HELA golvet, jättemysigt!
Sedan fick jag en massa mer presenter, jag kan inte räkna upp allt! Tusen tack till er tjejer♥ ♥
Till middag käkade vi grillat kött och pommes, vi badade, fotade med min nya kamera (som förövrigt är döpt till Roger) Vi körde även lite tävlingar, åt godis och åkte ring bakom båten.
Mycket lyckad kväll!!!! ♥
Söndag:
Vi vaknar upp, ligger och pratar ett tag och sedan tassar vi ner för att äta frukost. Efter frukosten städade vi lite i stugan, och sedan var det ''modell-dags'' Vi sminkade två av tjejerna, valde ut kläder, plats och posér. Sedan satte jag Roger i arbete, och vi fick en hel del fina bilder! (Visar så snart jag har redigerat och laddat upp)
Sedan badade vi lite till och efter det var det dags för tjejerna att åka hemåt... Trist, men vi fick nästan ett dygn tillsammans i alla fall. Jag hoppas att alla gillade festen och hade kul, själv tyckte jag det var supertrevligt!

Nu är jag hemma efter basketträningen och ska sätta mig och redigera lite bilder - laddar upp så snart jag har gjort det. Puss!

Kommentarer
Postat av: emelie

du bjöd inte mej :( du kanske har glömmt bort mej?.. aha. dissad av alla ... :'(

2009-09-01 | 12:22:37
URL: http://emelieieie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0