090814

Datum: 2009-08-14 | Tid: 10:20:51

Godmorgon alla söta!
Sitter i telefon med Annastina, hon tjatar om att jag aldrig skriver inlägg, så då gör jag väl det nu då, haha.
Jag håller faktiskt med om att min uppdatering har varit rätt kass, men samtidigt vill jag inte att bloggen ska styra hela mitt liv.
(för sent, det gör den redan!) 
Missförstå mig inte, att blogga är något jag älskar, men jag har ju trots allt en datortid att tänka på, så jag kan inte sitta vid datorn 24/7 om ni förstår vad jag menar! :)

Just det, jag har nog inte skrivit och berättat om min datortid... Bäst att jag gör det då, så ni kanske får en liten inblick i min stressiga dator-miljö.

 Mina föräldrar hade fått för sig att jag satt alldeles för mycket vid datorn (något jag kan hålla med om) så dom bestämde sig för att begränsa mitt datorsittande. Men dom sa inte bara: Du får max sitta en timme vid datorn per dag, eftersom dom förstod att det inte alltid skulle hålla, så dom skapade en administratör på datorn med ett lösenord. Sedan gjorde dom en spärr på datorn så att jag bara kunde vara inloggad på min användare i en timme per dag, sedan stängdes min användare ner till följande dag. Det funkade faktiskt rätt bra, även om en timme var otroligt lite. Det vet väl ni, en timme bara rusar iväg!
Så efter ett tag höjdes tiden till en och en halv timme, och nu har jag till och med två och en halv timme.

Tiden i sig är helt okej, men det är ändå stressen som gör att jag blir galen. Stressen över att hinna med allt, jag menar - jag kan inte ens gå på toa utan att logga ut från kontot. Så jag tycker inte riktigt om den här spärren och jag hoppas att den försvinner snart, hur bra den än funkar och hur mycket datortid jag än får! Har snart haft denna spärr i ett helt år, och ibland blir jag blir galen på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0